Bever: Buiten heeft je nodig

Bever streeft bij alles wat ze doen naar de juiste balans met de natuur. Als winkelketen weten ze dat ze de verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen bijdrage aan een wereldwijd probleem van overproductie, overconsumptie en afvalbergen vol onnodig weggegooide producten. Christian de Jong (Manager Duurzaamheid en services) vroeg Muzus en Comparable hoe ze van een product- naar een diensten georiënteerd businessmodel kunnen gaan.

Contextmapping onderzoek in de winkel

Circulair winkelen: Wat zijn de behoeften van klanten?

We werkten één service, de kledingreparatie service, tot in detail uit. Hoe sluiten we een kledingreparatie service aan bij de behoeften en beleving van de klant? Welke diensten bestaan al, wat zijn de cijfers? Denk aan de wasservice of de schoenenservice. Wat zijn de behoeften en ervaringen van klanten? Hoe denken Bever medewerkers over deze dienst? Vanuit onze inzichten ontwikkelden we een advies voor hun toekomstige kledingreparatie service.

Bever zit voor mij niet om de hoek. Maar Bever heeft verstand van wat ze doen.
Impact maken

Duurzaamste winkelketen

Buitenwinkel Bever is gekozen tot ‘ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year’ 2022-2023. Onlangs was Bever te zien in aflevering ‘de wegwerpmaatschappij’ van VPRO Tegenlicht. We moeten een eind maken aan de enorme verspilling die de huidige consumptiemaatschappij met zich meebrengt, maar hoe krijgen we het voor elkaar? In deze aflevering hoor je verhalen van ontwerpers die producten voor het leven maken, winkels die repareren in plaats van verkopen en consumenten die hun spullen onvoorwaardelijk koesteren.

Bekijk hier de aflevering van VPRO Tegenlicht

Meer weten?

Mail Roos